Viikonloppuna mummulla ja vaarilla oli ensimmäinen tulikoe ja voin jo ennen raporttia kertoa, että suht hyvin selvittiin. 

Pian kahdeksan kuukauden ikäinen pojanpoikamme tuli meille ensimmäisen kerran yökylään. Meitä kyllä jännitti hiukan, kun poika on parhaillaan vierastavassa iässä jolloin äidin ja isän läsnäolo ja sylit ovat parhaita.

Ruokailut menivät hyvin ja pullasuti oli mukava jälkiruoka. 

matias%20y%C3%B6.jpg  

Iltakin meni ilman huutoa ja poika nukahti suht helposti. Poika nukkui ja minä nukuin koiranunta ja välillä piti kattoa, että hengittääkö poika. Aivan turhaan valvoin, mutta kait tämä on pientä sisäänajoa lapsenhoitoon.

Yösyötön aikana ajattelin, että mukavasti hän juo maitoa pullosta ja varmaan nukahtaa siihen. Eipä nukahtanut, kun aukaisi hiukan silmiään ja sitten aivan seljälleen ja huutoa. Tuttipulloa piti aivan vieras ihminen. En huomannut laittaa silmälaseja ja minähän olin aivan eri näköinen. Eihän sitä kaikkea huomaa. 

Nostelin poikaa lattialta pitkin iltaa ja aamulla, minkä jälkeen illalla tiesin tehneeni aikamoista jumppaa väärin tekniikoin. Nyt parantelen selkääni mutta sehän on pieni vaiva näin ihanasta hommasta.

Jos olin minä sunnuntaina väsynyt, sitä oli myös pojan äiti. Hän kun oli nukkunut vähemmän kuin minä. Kotoa oli selvästi puuttunut tärkein henkilö, vaikka mies ja kaksi koiraa olivat seurana. Kiusottelimmekin, että oletkos istunut autossa jo aamukuudelta ja odottanut, koska voisi hakea pojan kotiin.

Pirskahti mieleen

Sain orkideani kukkimaan jo kolmannen kerran. Hoitona oli lähes heitteillejättö ulkorakenuksessa olevan saunan pukuhuoneen viileälle ikkunalle.

orkidea.jpg