Vastaan itte kysymykseeni. No autopa tietenkin on tärkeämpi.

Kävin viime viikolla vaihdattamas omaan pikku Poolooni öljyt ja suodattimen. Korjaamopäällikkö kysyi, että koska olen ajatellut vaihtaa jakohihnan autoon. Sanoin etten oo ajatellu vaihtaa, minähän vain ajan autoa. Oikeasti tuo kysymys aiheuttikin aika monta vastakysymystä. Missä tuollainen hihna on? Miksi se pitää vaihtaa? Mitä tapahtuu, jos hihna ei oo kunnossa? Kuinka paljon maksaa? Koska saa uuden ajan? 

Kaikkiin kysymyksiin sain vastauksen ja eilen kävin hoidattamas autoni. Nyt sen ei pitäisi jättää välille, ei ainakaan jakohihnasarjan vuoksi. Eikä tuon toisen eli moniurahihnan. Tämä lysti maksoi 323 euroa, minkä kiltisti maksoin. Olihan palvelu hyvää ja ystävällistä ja vaihto oli tarpeen. Meillä onkin hyvä paikallinen korjaamo.

kuitti.jpg  

Mutta vielä tuosta mun kysymyksestä.

Harmittaako sua, jos käyt jostain vaivastasi lääkärillä ja saat 323 euron laskun? Menetkö ajoissa lääkäriin, kun jokin paikka kropassasi krenklaa? Vai menetkö vasta sitten, kun moottori on jo lähes sökönä? Mulla pakkaa näin käydä. Olen tilaamassa ensi viikolla lääkärille tai fysioterapeutille aikaa. Tuo "ensi viikko" on kätevä sanonta. Olen ryhdistäytymässä ja varaamassa aikaa. Siitä se on hyvä, että ensi viikon jälkeen on taas uusi ensi viikko.

Niin, kyllä mua harmittaisi tuollainen lääkäri- tms. lasku. Kumpi on tärkeämpi, auto vai minä? Tästä päätellen auto. 

Auton korjaamisesta maksamme mukisematta satoja euroja. Mutta mitäs sanomme, jos ompelija (nainen) tekee omien mittojeni mukaisen istuvan kauniin mekon ja laskuttaa siitä yli 100 euroa. Ja hän käyttää siihen aikaa kenties koko työpäivän verran. Taitaapi olla niin, että me naiset odotamme, että naisten tekemistä töistä ei tarvi maksaa kunnon tuntipalkkaa. Näin se vain pakkaa olla. Tai minä luulen niin.