En aio avata mitään mun ja Miehen välisiä sänkykamarijuttuja, vaikka tämä juttu sivuaakin Miestäni.

Sain eilen kohtauksen ja siivosin meidän makuuhuoneen katosta lattiaan. Ripsusin katon ja seinätkin ja pesin ikkunat, tosin vain yhden pinnan. Eihän ennen kevättä näe, missä kunnossa ikkunat ovat. 

Vaihdoin ikkunaverhot molempiin ikkunoihin ja talvimatot lattiaan. Lattian pyyhkimisessä käytin Tolua, että tuoksuisi siivotummalta. Olin oikein tyytyväinen itteeni.

makkari.jpg

Illalla pyysin Miestä katteleen, mihin olin aamupäiväni käyttänyt. Hän katseli ensin tuvan mutta ei löytänyt mitään erikoista. Ei myöskään eteisestä eikä työhuoneesta eikä vieraskamarista eikä makuuhuoneestakaan. Sanoin, ettet sitten huomannut mitään erikoista pikkukuistilla. Olin unotanut makuukamarin kesämatot sinne, kun lähdin harrastuksiini. Mies kattoi matot ja mietti kiivaasti, että mistähän huoneesta ne ovat. Ei osannut sanoa.

Ei auttanut viiden eikä yhden pisteen vihjeet vaan piti sanoa, että katto nyt, mitä on makkarissa muuttunut. Ei kuulemma mitään. Ne matothan ovat olleet jo kauan siellä. Niin ovat ainakin 15 vuoden ajan, mutta vain talvikaudet. Kesämatot olivat olleet lattialla vapusta lähtien. Piti yksityiskohtaisesti kertoa, mitä olin tehnyt.  Arvelen, että Mies ei ole ainut lajissaan. Saattaapi heitä löytyä muistakin huusholleista. Arvasitte varmaan, ettei Mies sekaannu sisustusjuttuihin.

Jos Mies olisi puoli päivää siivonnut verstastaan, jossa on hyllyillä hurjat määrät tarpeellista (ja tarpeetonta) tavaraa, en osaisi sanoa, mitä hän on tehnyt siellä. 

Tuli tasapeli.