Ei ole kohdin koskaan - ei ainakaan mun päässä. Kevättä ja lämmintä olen odotellut ja nyt ne ovat tulleet liian kovalla vauhdilla. Minä en pysy perässä. Kun Eino Leino runoili, että Lapissa kaikki kukkii nopeasti, samaa voisi runoilla meilläkin. Mulla on sellainen kutina, että harvinaisen varhain nämä kukkivat:

Tarhakylmäkukka

7tarhakylm%C3%A4kukka.jpg  

Kullero

5kullero.jpg  

Rönsytiarella

4tiarella.jpg  

Tulppaanit

6tulppaani.jpg  

Mahonia

3mahonia.jpg  

Tuomi

1tuomi.jpg  

Kevätvuohenjuuri

8vuohenjuuri.jpg  

Vaikka alussa hiukan valittelin kasvukiireitä, nautin tosi paljon kukista ja puutarhatöistä.

Ja tietenkin vielä on tämä hiivatin voikukka. Saas nähdä, kukoistaako viikon päästä. Ystäväni Hannele vinkkasi, että pistäppä lehtiruusukkeen juurelle teelusikallinen väkiviinaetikkaa niin johan lähtee voikukalta taju. Seuraan mielenkiinnolla, kuinka käy. 

9voikukka.jpg  

Meillä on puutarhassa selkeä työnjako; minä hoidan perennat ja Mies marjapuskat ja nurmikon. Toki tarvittaessa autamme toisiamme.

9a%20erkki.jpg  

Viime viikolla oli aika voimakkaat hajut ulkona, kun viljelijät tekivät pitkää päivää pelloilla. Luulin, että haju johtuu levitetystä lietteestä. Ei pitänyt paikkansa, Pojanpoika, pian 3 vee, kertoi, että harakka oli kakkinut pellolle ja siksi ulkona haisi. Nämä kevään muutaman päivän hajuthan kuuluvat maaseutupaikan kirkonkylällekin.