Mulla on tähän kevään ensi kukkaan selvä viha-rakkaus -suhde. Ovathan ne ihanan näköisiä. Pellolla kaukana meidän puutarhasta.

voikukat.jpg 

Ja tästä vuonna 1985 ottamastani voikukkakuvasta tykkään edelleen. 

voikukka%20matti.jpg  

Meidän poika on tässä 2,5 vuotias ja nauttii kevätkesästä. Olin äitiyslomalla ja saimme olla koko kesän kotona. Miehen täti oli lääkäri ja halusi tästä kuvasta suurennoksen vastaanottonsa odotushuoneen seinälle. Hän sanoi, että potilaat paranevat puolella, kun odottaessaan katsovat tätä kuvaa. Siinä on elämäniloa!

Minä nautin kuvasta mutta olen hieman proosallisempi. Katson noita verkkahousuja ja peffan kohdalla olevaa saumaa. Ompelin housut pienistä joustofroteen paloista ja saumojahan silloin tulee. Haimme 1980 -luvulla eräältä trasselitehtaalta tosi halvalla kangaspaloja. Jopa Sulo Vilen olisi häikäistynyt hinnoista. Trasselitehtaalla oli vanha kaarihalli, jonne tuli muistaakseni lauantaisin kangaskuorma. Autosta nakeltiin säkkejä ja naiset suorastaan tappelivat niistä. Minä olin aika huono pitämään puoleni. Myöhemmin yritys muutti parempiin tiloihin ja siellä saikin pengastaa laatikoista sopivia kankaita. Lapset saivat sillä aikaa hypellä aidattuun karsinaan, jossa oli runsaasti paloja. Muistoja nekin!