Kävin tänään jäykkäkouristusrokotteella. Olin kaksi vuotta myöhässä mutta onneksi radiossa tuli juttu tuosta rokotuksesta. Se pitää ottaa 10 vuoden välein. On hyvä ottaa, ennenkuin alan tonkimaan kukkapenkkejä puutarhassa. Jäljellä on enää myyräkuume- ja punkkivaara. Kysyin terveydenhoitajalta, tuleeko tästä Tetanus-rokotteesta rätyyseksi (=itkuinen, pahalla päällä). Hän arveli, että voi seuraavana päivänä olematonta hauistani pakottaa eli saatan olla rätyynen. Kun pikkutenavia vie rokotettavaksi, pitää varautua, että seuraava vuorokausi voi olla hankala. Miksei aikuisillakin?

Kyllähän odotan kunnon kevättä, jotta pääsen puutarhahommiin. Olisin kauempana jääkaapista. Paino mulla onkin tiedos mutta olen miettinyt, kuinka paljon olen mennyt kasaan. Olin lyhentynyt 1,4 senttiä. Nyt oon 155,1 cm neuvolan mitalla mitattuna. Kun mun ja Miehen pituuden keskiarvo on 170 cm, laskekaapa aivan harjoituksen vuoksi, kuinka pitkä Mies on. Voitte laskea äksää käyttäen tai muuten vaan.

Puutarha on mielessä

kukat.jpg  

Keijunmekot, tulisalviat, hopealehdet ja nukenkaulukset olen koulinut. Kyllä tästä kasvaa komea keijunmekko.

kukat1.jpg  

Lobeliat kasvavat ruukuissa ilman koulimista.

kukat2.jpg  

Nuo miehet ovat pienestä pitäen hyviä kannustajia. Pojanpoika katseli taimiruukkuja ja totesi: Hiekkaa.

Eikä tässä vielä kaikki. Hyvä kesä on tulossa.