Eilen teeveetä katsellessa ja radiota kuunnellessa jäi mieleen kaksi juttua:

1. THL:n (?) tutkimuksen mukaan kolmannes eli joka kolmas naisista ei harrasta liikuntaa. Minä olen sen mukaan joka ensimmäinen tai joka toinen liikuntaa harrastava. Käyn kerran viikossa kuntosalilla ja jumpassa ja muina päivinä pyrin tekemään ainakin pienen lenkin. Viime viikot ovat olleet tosi hankalat, kun meidän kävelyreitillä on ollut niin liukasta, ettei ole tullut sinne lähdettyä. Joka päivä harrastan kuitenkin kiipeilyä keskimäärin 5-10 kertaa päivässä.

Meidän vintillä on mun ompelukset ja pojanpoikien leikkipaikat. Kun vinttiin on 19 rappua, kymmenen käyntiä on jo aikamoista kiipeilyä. Minulla ei ole mitään viisasta kelloa tai muuta laitetta, joka laskisi rappuamiset. Mutta ei hätää, tässä on mun lähes automaattinen laskuri:

raput.jpg 

Rappusten yläpään tasolla laitan aina yhden napin kippoon, kun lähden alas. Loppupäivästä voin tarkistaa, mikä on päivän kiipeilysaldo. Laitoin tuohon aika pienet napit niin tulee harrastettua sorminäppäryyttäkin. Muu väki vähän naureskelee, mutta aina saa vähän lapsettaa.

2. Taisi olla taas joku asiantuntija, joka aloitti yhden vastauksen "Rehellisesti sanottuna"... Olette varmaan huomanneet ja ihmetelleet, että tässäkö vain puhutaan rehellisesti ja muutoin palturia.

No, rehellisesti sanottuna taidan kuulua tuohon ykköskohdan naisten kolmannekseen, joka ei harrasta liikuntaa. Se on vain tätä päivittäistä askareshyssyä. On niin paljon syitä, miksi selkeä lenkillelähteminen siirtyy aina seuraavaan päivään.

Mulla on jo mielessä seuraava jutun aihe, mutta pirättelen itteäni ja kerron sen muutaman päivän päästä.