Tuota otsikkoasiaa olen pohdiskellut muutaman päivän. Kävin silmälääkärillä ja tuloksena oli, että näkö on edelleen huonontunut ja nyt laseissa olisi miinuksia yli seitsemän ja hajataitteisuus on lisääntynyt. 

Kaihi on kasvamassa eikä sen vauhti ole tiedossa. Kuulemma huomaan, kun se innostuu. Sitten on edessä leikkaus, jossa silmiä rassataan samalla niin, että miinukset ovat vain jotain -2,5. Harmittelin lääkärille, kun en näe riittävän hyvin tuntiakseni esim. tien toisella puolella vastaantulevia tuttuja. Ei kuulemma ole mikään ihme, kun näen tarkemmin vain noin 6 metrin päähän.

Olin hämmästynyt, kun lääkäri sanoi, että mun on hyvä miettiä, kannattaako tässä vaiheessa ostaa uudet lasit, kun saisin pulittaa yli tonnin, eikä näöstä saa terävää. Aika hyvin lääkäriltä, joka saattaa olla osakkaana "mun" Silmäasemalla.

IMG_8787%5B1%5D.jpg

Pitääkö mun nähdä kaikkea tarkasti? Tutuille ja puolitutuille tiedoksi, etten ole leuhka vaikken aina morjestakkaan. Arjen askareissa ei ole ongelmaa. Näen teeveen tekstitykset, kun ostimme isomman teeveen. Tietsan näytöltä näen hyvin ja lukemisessa ei ole ongelmaa. Langan laitan silmäneulaan, kun otan silmälasit pois. Tulin siihen tulokseen, että nykyisillä laseilla mennään.

Mulla on nyt loisto lääkäri. Hän kertoi tarkasti, mitä löytyi, mistä muutokset johtuivat ja mitä tarkoittaa myöhemmin ajankohtaiseksi tuleva leikkaus. Hän sanoi viime kerralla, että vuotavat silmät saa paremmin tasapainoon, kun parin viikon ajan laittaa kosteustippoja "jatkuvasti" eli tosi usein. Sillä silmät pääsevät tasapainoon. Kukaan lääkäri ei ennen sanonut tuota niin selväsanaisesti. Eikä tämä pojan näköinen tohtori tarvitse valkoista takkia asemansa pönkittämiseksi.