Ilmoittauduin kansalaisopiston Luova kirjoittaminen -kurssille. Olen noin 35 vuotta työssäni kirjoittanut tiukkaa asiatekstiä ja ajattelin, että tuolta kurssilta voisin saada jotain uutta rennonpaa otetta. Muilla kurssilaisilla oli aivan upeita tekstejä ja heillä oli mielikuvitus valloillaan. Minä kutistuin tuolillani pieneksi palleroksi ja ajatttelin, että olen väärässä porukassa. No, ryhdistäydyin ja sanoin itselleni, että minähän tätä oppia tarvitsen.

Voisin kirjoittaa vaikka kirjan ensimmäisestä työpaikasta, joka oli Seinäjoen keskussairaala. Riittäisi paljon kerrottavaa niistä kuudesta vuodesta, jotka olin siellä. Millaista oli pienen sivukylän 18-vuotiaan tytön mennä ensimmäiseen työpaikkaan, jossa sairaalaslangi oli täyttä hepreaa - tai paremminkin latinaa. Enhän minä tietenkään potilaista kirjoittaisi vaan omista kokemuksista.

Eipä silloin tullut noteerattua, miten upeassa rakennuksessa oli työpaikkani. Kaupungin kansalaisopisto on muuttamassa sinne vuoden kuluttua ja piti nyt talossa avoimet ovet. Pitihän mun käydä muistelemassa menneitä.

seks%20sivu.jpg  

Kanslian ikkuna oli ylimmän kerroksen parvekkeen takana

seks%20p%C3%A4%C3%A4ty.jpg  

Ja tässä oli kanslia, jossa minä hallitsin tuota nurkkausta. Ei mikään ole niinkuin ennen!!

kanslia.jpg  

Syysiloa

Tämä kituutti koko kesän aivan pienenä mutta innostui kukkimaan, kun ilmat viilenivät.

kukka.jpg 

ja keijunmekko on taattu syyskukkija

keijunmekko.jpg  

Toivottavasti mulle ei käy samoin kuin tanssikurssille menneelle pariskunnalle.  Kurssilla eivät oppineet uutta tyyliä eivätkä osanneet enää sen jälkeen vanhojakaan kuvioita.  Mutta seuraavan tekstin kirjoittajalla ei ole ajatus eikä huumori ollut kateissa:

"Jos on huonolla tuulella, niin alkaa vaan hymyilemään ja muu keho luulee, että sinulla on hauskaa ja piristyy." Mies sai keväällä sedän vaimon (se mua nuorempi!) tekemän onnittelukortin eläkeläiselle ja sieltä tuon kopsasin.

Ja vielä senkin kirjoitan, että on tosi hienoa saada teidän kommentteja. Teidän kommentit ja kokemukset täydentävät mun juttuani. Ei tarvi kirjautua eikä laittaa omaa nimeään, jos et halua.