Koronaa, koronaa, koronaa... Sitähän nämä päivät ja tulevat viikot ovat. Toivottavasti eivät tulevat kuukaudet. Tätä asiaa sopiikin lehtiin ja muihin uutisiin, kun kaikki urheiluun liittyvät kisailut ja konsertit ovat tauolla. Meillä taitaa olla aitassa vanha koronapeli. Uskaltaisinko hakea sen sisälle? Vai pitäisikö hakea Fortuna-peli? Se voisi tuoda meille hyvän onnen = vältämme koronan. Olimme viikolla kolme päivää kylpylässä ja nautimme. Ei ollut missään tungosta. 

Oletkos hamstrannut ruokaa? Tässä on mun hamstraukset.

hamstraus.jpg  

Jos oikein tiukille pistää, leivon leipää ja sämpylöitä. Vettä ja suolaa on kotona riittävästi. Tuli kummasti lisää vapaa-aikaa, kun korona pisti tauolle entisöinti-, kirjallisuus- ja matalankynnyksen sukupiirit, kuntosalin ja jumpan. Aloitin jo oheistoiminnan ja vaihdoin tupaan keväisemmät ikkunaverhot. Mulla on selvästi verhojenvaihtogeeni ja olen perinyt sen äidiltäni. Isäni ei huomannut verhojen vaihtoa, joten siltä puolelta tämä geeni ei ole. 

ikkunaverhot.jpg  

Nämä Finlaysonin verhot olen ostanut meidän upeasta Pirkon kaupasta yli 20 vuotta sitten. Tykkään niistä vieläkin.  Vanhan talon kapeisiin ja korkeisiin ikkunoihin on nykyään aika vaikea löytää riittävän kapeita verhoja. Kaipaan usein Pirkon kaupan tarjontaa mutta Pirkko on jo eläkkeellä.

Ensi viikolla fiksaan astiankuivauskaapin sisukset. Maalaan seinät ja ostamme uudet ritilät. Tätä olen suunnitellut jo muutaman vuoden ja nyt on sen aika. On hyvä muistella, että mehän maalasimme silloin, kun oli se korona. Saattaa kevättalven aurinko olla osasyy tälle innostukselle.