Nyt en kirjoittele mistään rintsikoiden kuppikoosta vaan vitamiineista. 

kes%C3%A4aurinko-normal.jpg  marjat-normal.jpg  

En ole sitten lapsuuteni kesien ollut ulkona ja saanut aurinko niin paljon kuin tänä kesänä. Tämähän on ollut helppoa, kun ensimmäisenä eläkekesänä olen saanut aivan itte päättää, olenko ulkona vai tuvassa. Ja ulkona olen ollut, pääasiassa puutarhassa. Aina sieltä sen verran on rikkaruohoja löytynyt, että aika on kulunut tosi hyvin. Mulla on hiukan punapigmenttiä, etten pysty auringossa lojumaan. 

Mun auringonoton tulos on hiukan tiivistettynä se, että ensimmäisenä päivänä olen punainen, toisena valkoinen ihon kesiessä ja kolmantena päivänä niinkuin en olisi aurinkoa nähnytkään. Nyt olen saanut totuttaa ihoni pikkuhiljaa aurinkoon. Olis hyvä, jos olisi D -vitamiinimittari niinkuin jossain pattereis on. Mittari ilmoittais, että nyt on kulutettu hankitut deet.

Tuo viinimarjasanko on siks, että kaiken sortin marjoja on myös tullut syötyä. Ei nyt aivan sangollista. C -vitamiinia kuitenkin.