2%20sateen.jpg

Edellisessä jutussa kerroin meidän kirjoittajakoulussa annetusta tehtävästä:

Kirjoittakaa allekkain kuudelle riville siten, että

1. riville adjektiivi, joka kuvaa sinua ja mistä eläimestä tykkäät
2. riville jokin hedelmä ja jokin paikka
3. riville sinun mielestäsi jokin kaunis sana
4. riville vuodenaika ja joku paikka
5. riville kulkuneuvo, (joka kuljettaa jotain tai tekee jotain)
6. riville lempinimesi tai oma nimesi

Noista kuudesta sanasta saat itsellesi runon, kun lisäät jokaisen rivin alkuun 
Minä olen ja muotoilet tarvittaessa kirjoittamasi sanat.

Tässä minun runoni:

Minä olen pieni koira,
minä olen mandariini puutarhassa,
minä olen ilo,
minä olen syksy koivumetsässä,
minä olen mopo,
minä olen Elina.

Joku taisi ihmetellä tuota mopoa. No, mulla on ollut viistoistakesäisenä oma mopo ja sillähän sai päristellä ja hiukka ärsytettyä aikuisia. Olisko jäänyt vielä rippeitä ärsyttämisen halusta? Ei kai.

Just oli Miehen kanssa puhetta, että nämä vappuaatot ovat muuttaneet aika lailla muotoaan. Meillä se muistuttaa normaalia lauantai-iltaa. Simaa ja rasvarinkuloita on kuitenkin tullut nautittua pitkin päivää. 

Hauskaa Vappua!