Tällä viikolla uutisoitiin aika näyttävästi sähkökäyttöisen lentokoneen lento. Sillä on kuulemma tulevaisuutta vaikka tässä vaiheessa ei voi lentää vielä Helsingistä Tampereelle saakka. 

On meilläkin sähköistä. Ostimme muutama viikko sitten sähköpyörät Lakeus Sportista, jossa on niin hyvä palvelu. Ensin minä ja sitten Mies, kun ei pysynyt mun perässä tavallisella pyörällä.

py%C3%B6r%C3%A4t.jpg  

Olin jo vuoden verran tuumaillut tätä ostosta, kun entisöintiystäväni Kaija, joka kulki 10 kilometrin työmatkansa sähköpyörällä, kehui kulkuvälinettään. Kun Antti ja Aikku piipahtivat meillä, saimme koeajaa heidän pyöränsä. Olin vakuuttunut ja olen edelleen.

Poika tosin kysyi, että hommasinko riittävän pitkän sähköjohdon. Jyväskylä-rallin erikoiskokeen Ouninpohjan varrelta maailmalle lähtenyt Hannele kyseli, että mitäs sähköpyörällä, kun meillä ei ole edes mäkiä. Ei ole mäkiä mutta vastatuulta riittää. Kylällä jotkut naureskelivat, että eihän tuo ole mitään pyöräilyä. Siihen oli pakko todeta, että eihän tämä ole mopo. Pyörähän on sähköavusteinen ja siinä voi itse määritellä, miten paljon ottaa apuja ja millä vaihteella ajaa.

Sitä minä vaan, että pois en tuota pyörää anna. On sillä aivan mahtava pyöräillä pidempiäkin lenkkejä. Toisena vaihtoehtona on, että helposti tulisi ajettua sama matka pikku Pololla enkä paljon pyöräilisi. Tällä iällä kaikki liikunta on tarpeen.

Ilmassa ei ole sähköä

Meillä on viimeksi satanut 29.6. mitä nyt 2 milliä on ripotellut myöhemmin. Ei ole satanut eikä ukkostanut. Kaikki sadepilvet ovat kiertäneet meidät. Tälle torstai-iltapäivälle pilvikartta näyttää sadetta. Saa tulla vaikka just silloin aion mennä tyttären kanssa vadelmatilalle poimimaan tämän syksyn sadon.

aapilvi.jpg

Marketta on tykännyt tämän kesän kuumista keleistä.

marketta.jpg