Mies eli tämä oma aviomieheni odottaa talvesta tällaista:

talvi2010.jpg  

Paljon lunta. Odotukseen liittyy vielä sekin, että lunta sataisi arkipäivinä, mielellään illalla klo 23 ja seuraavan aamupäivän välisenä aikana. Perustelukin on selvä: minä olen toista talvea kotona ja joutaisin kuulemma kolaamaan lumet niin, että tie ja piha ovat puhtaat noin klo 16.30 mennessä.

Tottakai lunta pitää olla talvella. Arvaat varmaan, etten minä toivo lunta aivan tuolla tavalla. Sitä pitäisi sadella hiljalleen tämän verran tai muutaman sentin enemmän

tammi14.jpg  

.... ja mielellään viikonloppuisin niin, että saisimme YHDESSÄ kolata. Vähän samalla tavalla kuin Kätevässä emännässä pariskunta teki kaikkea YHDESSÄ tai ainakin vaimo halusi niin. Siinä sitten välillä rupattelisimme ja päivittelisimme lumen määrää. 

Miestä muka harmitti viime talvi, kun lunta ei riittänyt kolattavaksi. Ja mua ei yhtään harmittanut, kun ne vähäiset lumet satoivat viikonloppuisin ;)

Tästä meitä molempia paljon puhuttaneesta lumesta oli niin mukava kirjoitella tämän sorttinen sivu. Oikeasti olen viime vuosina harrastanut lumen kolausta aivan kuntoilumielessä. Tämä homma meillä kuuluu miehen vastuualueeseen. Samaten kuin vaikkapa auton pesu, ruohon leikkuu, takkavalakia, takka- ja hellapuiden pieniminen ja tupaan kantaminen ja urheiluohjelmien katselu (ja mun toivomat muut työt). Minä puolestaan hoitelen pyykit, laitan ruuat ja teen "pientä" tupa-askaresta sekä tietysti katton Downton Abbeytä. Aika hyvin tuo työnjako on vuosien kuluessa sujunut. Tarkasti ei lasketa, kumpi tekee enemmän vaan se tekee, joka työn paremmin osaa.

Tässä blogin pitämisessäkin on työnjako, minä kirjoitan ja mies lukee ja kommentoi.