Parisen viikkoa sitten päätin, etten tunne itteäni enää liian vanhaksi johonkin tiettyyn asiaan. Ennenkuin kerron, miten tuo päätös näkyy, hiukan taustaa.

Olen syntynyt aivan joulun alla ja olin aina luokkani nuorin. Keskikoulun jälkeen piti odottaa vuosi, ennenkuin sain ikäni puolesta pyrkiä haluamaani kouluun (joka ei sitten lopuksi ollutkaan se haluamani). Ensimmäisessä vakityössäni olin työpaikan nuorin. Iltalukiossa olin aika "keski-ikäinen" eli en päivälukiosta siirtynyt enkä myöskään perheellinen vaan noin  22-vuotias.

Taisin ensimmäisen kerran tuntea itteni liian vanhaksi, kun iltalukion jälkeen jatkoin opiskelua. Olin ollut siihen mennessä 6 vuotta työelämässä, kun suurin osa muista opiskelijoista oli keväällä päässyt ylioppilaaksi. Opiskeluelämän vapaa-aika ei ollut enää oikein mun juttu.

Kun täytin 30 vuotta, kävin samanikäisen työkaverini kanssa oikein valokuvaajalla. Ennenhän käytiin useinkin valokuvaajalla, kun kameroita ei ollut joka huushollissa. Tilasimme mustavalkoiset kuvat, kun ne olivat ystävällisempiä tuon ikäiselle. Näin ajattelimme. Hassua.

Varsinainen juttu

Mun on tehnyt kauan mieli farkkutakkia, mutta ajattelin, että olen liian vanha ja muutenkin sopimaton käyttämään sitä. Tänä kesänä huomasin, että hitsi vieköön, minähän olen just oikean ikäinen laittamaan päälle sellaisen vaatteen, josta tykkään. 

Helsingin reissulla etsin farkkutakkia, ei löytynyt. En toki kaikkia kauppoja käynyt läpi. Joo ja olihan joissain, mutta S-kokoa on tosi hankala saada päälle. Sitten kiersin Seinäjoen vaatekaupat. Ei löytynyt mulle sopivaa kokoa. Vilassa oli niin taitava myyjä, että sai myytyä mulle farkkupuseron. En ehtinyt pitää sitä, kun näin Prismassa just sopivan farkkutakin. Pakkohan se oli ostaa.

Eikä tässä kaikki. Menin Tuurin ostosparatiisiin ja Siltalan vaatekauppaan. Siellä vaalea farkkupusakka pyysi päästä mun mukaan. Eihän siinä muu auttanut, kun ottaa mukaan. 

aa%20farkku%20sin.jpgaa%20farkku%20valk.jpg  

Jos näette mut ja tuumaatte, että onpa hassun näköinen yhdistelmä, tuon näköinen nainen ja farkkupusakka, en välitä tippaakaan. Olen just oikean ikäinen ja kroppainen pitämään näitä takkeja. Ei tartte moneen vuoteen mennä takkikauppaan.

Pirskahti mieleen

Te varmaan tiedätte, mitä varten tuo reikä on folio- ja tuorekelmurullan päässä.

aa%20rulla.jpg  

Minä en tiennyt, ennenkuin Mies kertoi. Oli kuulemma lukenut jostain lehdestä. Nuo läpät pitää painaa molemmista päistä sisälle, jolloin rulla pysyy paikallaan foliota/tuorekelmua vedettäessä. Yksinkertainen juttu.