Konsultit ja muut viisaat ovat jo kauan opettaneet, että ennenkuin voi oppia uusia työtapoja, pitää hallita poisoppiminen vanhasta. Tottahan me kaikki työssä olleet tuon tiedämme ja sen, onko se helppoa vai ei. Mua ei nuo työpaikan poisoppimiset enää kosketa, mutta tulipa eteen tässä kotoelämässä.

Ja se vanhasta poisoppiminen on tässä:

a%20pyykkinaru.jpg  

Viime sunnuntaina oikein pysähdyin tuumaamaan, miks ihmeessä mä pesen pyykkiä sunnuntaina. Onhan mulla myös kuusi arkipäivää. Ei mennyt kauaa aikaa, kun totesin, että sunnuntaina olen "aina" pessyt pyykit. Silloinhan on ollut koko päivä aikaa kototöille. Silloin kun kävin töissä. Nyt olen näiden sunnuntaitöiden ääressä kaikki arkipäivät.

Alan opetetella pois vanhasta tavasta ja muuttaa pyykkipäiväni arkipäivään. Paitsi jos viikolla sataa ja sunnuntaina ei.