En kuulu niihin ihmisiin, jotka haluaisivat mennä syys-lokakuussa talvihorrokseen ja herätä, kun aurinko on riittävän korkealla. Olen syksytyyppi eikä pimeys ja loska ole mua haitannut. Sisällähän saa laittaa kaikki lamput loistamaan. Mutta tämän syksyn harmaus ei ole oikein passannut mullekaan. 

Päivät ovat kuluneet tuumaillessa eikä arkisista töistä ole oikein tullut mitään. Kaapeissa olevia lankoja ja kankaita olen käännellyt, mutta en ole keksinyt, mitä niistä tekisin. Lapasia, sukkia ja villapuseroita on ittellä tarpeeksi eikä lähipiiri ole pyytänyt tekemään mitään. 

Mutta tämän pienen apatianpoikasen pelasti viikonloppuna satanut lumi ja tämän päivän aurinko.

aitta.jpg  


ikkuna.jpg  

On aivan eri fiilikset tehdä töitä. Joulupullat ja ässät olen leiponut ja vinttiäkin olen siivoillut. Ihana lumi ja auringonpaiste. Tätä on nyt varastossa, Ei haittaa, vaikka keskiviikkona kuulemma jo sataa ja tuulee ja on synkkää.

Ei mikään leivontablogi mutta ässärisetti tässä

Jos olet lukenut enemmänkin mun blogia, olet huomannut, ettei juttuja oikein synny keittiönurkasta. Mutta nyt laitan äidiltä perimäni ässien reseptin, jonka hän on varmaan ottanut 40-luvun Kotiruuasta. Meidän koko suvun aikuisille ja lapsille nämä maistuvat. Myös naapurin Terolle ja Emmalle.

Ässät

125 g   voita
3½ dl   sokeria
3          munaa
1 tl      kanelia
1 tl      leivinjauhetta
n. 5½ dl vehnäjauhoja

Vaahdota voi ja sokeri ja lisää munat yksitellen ja nämäkin vatkaten. Sitten vielä vehnäjauhot lisukkeineen. Tee suunnilleen sormenpaksuisia pötköjä, kierittele sokeri-kaneliseoksessa, pätki ne ja tee niistä ässiä tai mitä nyt haluatkin. Paista 225 asteessa noin 8 min. 

Tähän loppui kotitaloustunti.

p.s. Hain tänään uudet silmälasit ja tietenkin kehykset. Näen niillä tosi hyvin. Samaa ei voi sanoa Miehestä. Olen ollut kaupunkireissun ja sukututkimuspiirin jälkeen 2,5 tuntia kotona eikä hän ole vielä huomannut uusia silmälasejani. Pitäiskö passittaa silmälääkärille? Tulikin mieleen, että jos joskus hukkaisin itseni, millaiset tuntomerkit Mies antaisi minusta? Olisi hauska tietää.