Kyllähän minä ihmettelen kaiken maailman asioita ja joskus on aivan mukava ihmetellä ja kehitellä mielikuvitusjuttujakin. Niinkuin esimerkiksi, missä on sivusilmä ja välikäsi. Kummalla sivulla sivusilmä on ja missä kohtaa tarkalleen tuo välikäsi? Minkä näköinen on mörkö ja ristin sielu. Sanotaanhan, ettei siellä ollut ristin sielua. Miten näin voi sanoa, kun ei sitä ole nähty eikä näin tiedetä, minkä näköinen se on. Tämä pohdinta jatkuu.....

Nyt olen enemmänkin ihmetellyt kahta asiaa:

Onko tosiaan aamun lähes tärkein uutinen, montako laukausta Tuukka Rask on torjunut ja montako maalia Valtteri Filppula on tehnyt. Eikä riitä, että se kerrotaan yhden kerran. Jos aamulla olen tosi virkeä ja herään samoihin aikoihin töihin menevän Miehen kanssa eli ennen seitsemää, kuulen nuo jutut silloin ensimmäisen kerran. Yhdeksään mennessä olen kuullut tämän järisyttävän uutisen jo viiteen kertaan. 

j%C3%A4%C3%A4kiekko%20001.jpg  

Näistä pojista ei tullut NHL-tähtiä, isistä puhumattakaan, eikä heidän maaleista eikä torjunnoista kehuskeltu kuin omassa porukassa.

Toinen ihmetyksen aihe tulee sähköpostiini. Joku Silja kirjoittaa, että Moi Elina, haen sinulle sopivimman lainatarjouksen 500 - 30.000 euron lainoille. Ensinnäkään minä en tunne ketään Siljaa, joka noin tuttavallisesti lähettelee sähköpostia. Toiseksi, mistä hän luulee, että minä tarttisin lainaa. En tarvi mihinkään ja jos tartten, sitä varten meillä on hyvä paikallinen pankki.

Samaa tuttavallista tyyliähän käyttävät puhelimessa lehtimyyjät. Heidän intonsa vaimenee jonkun verran, kun kerron, että minulle tulee jo Kodin Pellervo, enkä tarvi muuta. Että näin.

Ihan positiivisesti ihmettelen sitä, että olen hiihtänyt jo noin 50 kilometriä. Ja hiihdän lisää, jos lunta riittää eikä ladulla ole kovin paljon männynoksia. Ja jos on oksia, voihan sitä mennä järven jäälle hiihtelemään. 

Sitä en ihmettele, mutta olen kiitollinen, että yhteisvastuukerääjänä meidän alueella jokainen on antanut roponsa keräykseen ja moni sanoi, että onkin jo odottanut minua.